• ساعت : ۰۷:۰۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ 
سه اصل مهم در جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا شستشوی دست، گرم كردن غذا و استفاده از آب سالم می باشد

هادی باقری، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان قزوین گفت: سه اصل مهم جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا را شستشوی دست، گرم کردن غذا و استفاده از آب سالم می باشد.

ایشان تاکید نمود: بروز مواردی از بیماری وبا درکشور عراق و برخی از استان های غربی کشور مثل کردستان ، کرمانشاه، آذربایجان غربی با توجه به همزمانی آن با در پیش بودن مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) مهمترین عامل احتمالی خطر ورود بیماری وبا به استان می باشد.

ایشان اظهار داشت: اتخاذ رویکردهای مهمی مثل همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی، آموزش و اطلاع رسانی عمومی، تقویت نظام مراقبت کشوری، آفزایش سطح آگاهی و آمادگی کادر بهداشت و درمان، بسیج منابع و نیروی انسانی، تشدید نظارت های بهداشتی بر منابع آب و مواد غذایی، تقویت زیرساختهای بهداشتی و درمانی و آزمایشگاهی و... مهمترین راهکار مدیریت مهار اپیدمی احتمالی ناشی از این بیماری در آینده می باشد.

 ایشان مطالب فوق را در جلسه ای که در روز دوم مرداد1401، در محل ستاد پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور اعضاء خانه مشارکت مردم در سلامت برگزار شد ارائه نمود.

وی به بیان اهمیت موضوع، خصوصیات بیماری، اپیدمیولوژی بیماری در ایران و جهان، بیان چالش ها و مشکلات مربوط به مهار بیماری، عوامل خطر ابتلا به بیماری، توصیه های کنترلی و پیشگیرانه پرداخت.

باقری : هدف از برگزاری این جلسه را افزایش سطح آگاهی حاضرین درخصوص اهمیت بیماری و جلوگیری از ابتلا به آن و استفاده از ظرفیت رابطین بهداشت برای آموزش به عموم مردم نام برد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0