• ساعت : ۱۲:۵۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ 
برنامه ارتباطات خطر و مشاركت اجتماعی، با تكیه برافزایش آگاهی و اعتماد عمومی به مدیریت سریع و مؤثر خطر كمك می كند

رفعت یاحقی، رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ضمن اعلام برگزاری کارگاه ارتباط خطر و مشارکت اجتماعی (RCCE) به منظور مدیریت سریع و مؤثر خطر با تکیه برافزایش آگاهی و اعتماد عمومی گفت: برنامه ريزی براي ارتقاء توانمندی همکاران آموزش و ارتقاء سلامت و جلب مشارکت های مردمی استان قزوین  و شهرستان­ها از ابتدای امسال آغاز شده است و در این راستا، کارگاه یک روزه (RCCE) با حضور دکتر فرشید رضایی، سرپرست محترم دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت متبوع و اساتید دانشگاه های تربیت مدرس و شهید بهشتی در تاریخ 19مهر1401، در محل سالن اجتماعات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزویبن برگزار شد.

جلسه با سخنرانی دکتر جلال رحمانی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین درخصوص بیان اهمیت مشارکت مردم در سلامت آغاز گردید. در ادامه دکتر رضایی، مطالبی را در خصوص تاریخچه، مبانی و اصول برنامه ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی (RCCE) و ضرورت توجه به آن ارائه نمود.

دکتر آرزو دهقانی، دکترای تخصصی سلامت در بلایا و فوریت­های دانشگاه شهید بهشتی، ضمن توضیح مبانی و اصول ارتباطات خطر و بحران و روش های جمع آوری، تحلیل و انتشار اطلاعات، چالش­های فرآیندهای ارتباطی،  ارزیابی خطر را به بحث گذاشت.

در ادامه دکتر فاطمه زارعی، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز مراحل نگاشت پیام، ماتریکس تولید پیام، استفاده از الگوی اجزای شش گانه در تهیه پیام و نحوه مقابله با شایعات را بیان نمود.

در پایان، اصول جلب مشارکت و توانمندسازی جوامع، تعریف خطر و دیدگاه­ها و درک متفاوت و متغیر  افراد از خطر، توسط رفعت یاحقی، رییس گروه آموش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مطرح شده و وظایف همکاران در تهیه برنامه (RCCE) برای یک خطر، در هر یک از شهرستان­ها تا پایان مهرماه تأکید گردید.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0