• ساعت : ۱۴:۳۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ 
واكسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ و ارتقای سلامت كودكان و سایر گروه های هدف در جامعه است

دکتر بهزاد نجف پور، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین از برگزاری هفته واکسیناسیون در استان قزوین از تاریخ 23 تا 29 اردیبهشت ماه همزمان با کشور خبر داد:

دکتر بهزاد نجف پور گفت: واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ و ارتقای سلامت کودکان و سایر گروه های هدف در جامعه است، اگر منتظر ابتلا به بیماری و ایجاد ایمنی طبیعی علیه بیماری های عفونی واگیردار باشیم، احتمال بروز مرگ و میر و عوارض ناشی از ابتلا به بیماری ها، موجب خسارت های جبران ناپذیر خواهد شد. لذا توصیه علمی و تجربی همان ایمن سازی از طریق واکسیناسیون است. وی همچنین اظهار داشت: واکسیناسیون برای کنترل، حذف و ریشه‌کنی بیماری‌های واگیر ضروری است. واکسن‌ها با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها، برخی سرطان‌ها و معلولیت‌ها (مانند فلج اطفال) نجات‌بخش هستند و از بیماری‌ها جلوگیری می کنند و نه فقط برای کودکان که برای همه سنین نجات‌بخش هستند.

به گفته رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه : هدف اصلی ترویج استفاده از واکسن برای حفظ سلامتی در همه سنین و گسترش ایمن سازی، واکسینه کردن تمام کودکان زیر پنج سال بر ضد بیماری های قابل پیشگیری نظیر سرخک، دیفتری، کزاز ، سیاه سرفه و فلج اطفال و گروهی دیگر از بیماری های مهلک می باشد. حساس سازی و اطلاع رسانی در سطح استان در راستای محافظت مردم برابر بیماری های واگیردار، با توجه به شعار طراحی شده امسال با عنوان" تلاش برای تکمیل واکسیناسیون"  انجام شد.

امتیاز :  ۲.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0